I supervision får du et fortroligt og trygt rum til at lufte og håndtere det, der fylder i din hverdag. En pause fra travlhed – med tid til ro og refleksion, som kan give større klarhed i dit arbejde og forny din energi.

Supervision giver dig tid og plads til at håndtere både faglige og følelsesmæssige udfordringer, så du får passet på dig selv og får mulighed for at finde nye perspektiver og veje ud af fastlåste situationer. Du vil få mulighed for at stoppe og reflektere over egen praksis, ventilere, blive hørt og spejlet, så du kan finde nye veje, genfinde kreativiteten og glæden til opgaverne foran dig.

Uanset om du er ny eller erfaren underviser, kan supervision hjælpe dig til at finde frem til eller holde fast i din indre styrke, dine værdier og dit personlige udtryk, så du kan være åben og tydelig og stå trygt i dig selv - både fagligt og menneskeligt.

Modsat kollegial sparring kan ekstern supervision give et større rum af ro til at reflektere over din praksis og hvem du er som underviser, så du fra et mere klart og bevidst sted kan åbne op for dit potentiale.

Vi tilbyder et fagligt lærings- og reflektionsrum både som individuel supervision og som gruppesupervision til lærergrupper og teams.

Supervision til gymnasielærere

Som underviser vil du ofte stå alene i dit undervisningsrum med mange forskellige udfordringer, som det forventes, at du er i stand til at håndtere.

Hver dag står du over for mange og komplicerede krav, når du træder ind i et klasselokale med ansvaret for at undervise og skabe læring blandt 28 elever med vidt forskellige baggrunde, forudsætninger og motivationsgrad.

At skabe et trygt miljø med øje for den enkelte elevs læring og trivsel kræver sin underviser og kan blive sat på spidsen i klasser, hvor der er stort spænd i elevernes faglige niveau og hvor det bliver udfordrende at ramme både de dygtigste og de svageste elever. Desuden vil der i et klassefelt opstå forskellige gruppedynamikker, som kan være svære at gennemskue og navigere i på en hensigtsmæssig måde.

Undervisning kan være en ensom praksis og i en travl skemalagt hverdag er det nemt at glemme at få passet på sig selv.

Muligheden for at tage en ’time-out’ og reflektere over det, der sker i undervisningen, kan forhindre, at du mister fokus og kommer i overlevelses-’mode’, hvor der ikke længere er overskud til alt det sjove, innovative og livgivende.