Supervision i det terapeutiske felt

Her kan du læse om vores tilgang som supervisorer for psykoterapeuter, psykologer mm, hvor vi navigerer i 3 lag: Super-vision, Inter-vision, Sub-vision.

Gennem fælles refleksion, tilbyder vi som supervisor et overblik - en slags super-vision, der også opfanger det der interageres – en inter-vision, samt det der sker i det fællesskabende rum, bevidst og ubevidst – sub-vision.

Dette brede og rummelige perspektiv tjener både vi sammen varetager klienter ved at cases gennemgås, samt en all-round støtte af den praktiserendes faglige, personlige og spirituelle udfoldelse.

Gennem det reflekterende rum åbnes der således for nye indsigter, der kan tjene den praktiserende (og supervisor) til at identificere styrker og svagheder, vågne op til blinde punkter, holde styr på enhver ’acting out’ der kan ske, skabe etisk opmærksomhed, og sørge for at udviklingen skrider fremad - i et tempo der tjener klienten.

Som supervisorer åbner vi for et rum hvori den praktiserende kan stille faglige spørgsmål, reflektere over opspændinger i praktiserendes arbejde (organisationen, klienten, eller professionen som så).

Vi åbner et rum for selv-omsorg, selv-ansvar og levenhed. Det at have øje for og værne om de mange psyko-emotionelle påvirkninger arbejdet som psykoterapeut eller psykolog, coach eller psykiater har på deres liv. Påvirkninger der kan sætte sig fast mentalt, følelsesmæssigt og fysik hvis ikke identificeret og skabt afløb for.

Som supervisorer støtter vi endvidere opdatering, inspiration til videreudvikling og kreativ udfoldelse, og ikke mindst opmuntrer vi autencitet og hjertemod, åbenhed og tillid, nærvær og livfuldhed, og støtter derved hele menneskeheden.

Vi betragter supervision som en indefra-ud oplevelsesmæssig inquiry, hvor supervisor, fremfor at stå sig frem som en autoritet, stiller sig til rådighed for det der opstår i os, i forhold til det fællesmenneskelige møde. Vi har et sansende-følt øje for det at skabe refleksion over bevægelse og udfoldelse, også når det er fraværende, og støtte i at åbne for det sjælelige i mennesket.